Szturchnij
Skontatuj się z nami
Tomasz Owczarek
698 640 310 szturchnijnas@szturchnij.pl

Co robimy

Behawioralne interwencje publiczne

Jak zwiększyć aktywność obywatelską? Jak zachęcić ludzi do segregowania śmieci, zniechęcić do parkowania w miejscach dla niepełnosprawnych, przekonać do korzystania ze środków transportu miejskiego?

Stowarzyszenie Szturchnij.pl chce swoją wiedzą i doświadczeniem wspierać inicjatywy lokalne i krajowe w projektowaniu efektywnych rozwiązań w obszarach bezpieczeństwa, zdrowia, finansów, ochrony środowiska, różnorodności, edukacji.

Behawioralne interwencje publiczne

Jak zwiększyć aktywność obywatelską? Jak zachęcić ludzi do segregowania śmieci, zniechęcić do parkowania w miejscach dla niepełnosprawnych, przekonać do korzystania ze środków transportu miejskiego?

Stowarzyszenie Szturchnij.pl chce swoją wiedzą i doświadczeniem wspierać inicjatywy lokalne i krajowe w projektowaniu efektywnych rozwiązań w obszarach bezpieczeństwa, zdrowia, finansów, ochrony środowiska, różnorodności, edukacji.

Działamy etycznie. Rozważamy szeroki wpływ naszych rozwiązań na środowisko
społeczne i fizyczne. Działamy w sposób przejrzysty i uczciwy, jasno określając cele i intencje.
Zdajemy sobie sprawę z możliwychograniczeń naszej wiedzy i przekonań

Metody działania
1
Określanie
pożądanych zachowań

Początkiem naszej drogi do zmiany jest określenie pożądanego zachowania. Odpowiadamy na pytanie: na jakim konkretnym zachowaniu mieszkańców, pracowników, klientów nam zależy. Co w praktyce oznacza ta zmiana i jaki problem ta zmiana rozwiązuje.

2
Analiza
behawioralna

Przyglądamy się obecnym zachowaniom i środowisku, w którym funkcjonują ludzie. Spędzamy czas na obserwacjach i analizie. Spisujemy wnioski, które stają się punktem wyjścia do pomysłów na rozwiązanie.

3
Projektowanie
rozwiązania

Przystępujemy do najbardziej kreatywnej części zadania - projektujemy rozwiązanie. Może być to stworzenie odpowiedniego środowiska fizycznego, odpowiedniego komunikatu, działanie liderów, zmiana w procedurach. Rozwiązanie opiera się na wiedzy z zakresu ekonomii behawioralnej. Powinno być proste, intuicyjne i wygodne w użyciu.

4
Eksperymentowanie

Teraz przychodzi czas na sprawdzenie, czy to działa. Testujemy rozwiązanie na wybranej grupie odbiorców. Sprawdzamy ile osób korzysta z nowego sposobu działania, czy pojawia się opór. Wyciągamy wnioski i modyfikujemy pomysł, tak aby uzyskać jak najlepszy efekt.

5
Wdrożenie

Wprowadzamy w życie rozwiązanie i badamy jego efektywność korzystając z metod statystycznych..